Verzendingsbeleid

KBI Trucking ("wij" en "ons") is de exploitant van (https://kbitruckingshop.be/) ("Website"). Door een bestelling te plaatsen via deze Website gaat u akkoord met de onderstaande voorwaarden. Deze worden verstrekt om ervoor te zorgen dat beide partijen op de hoogte zijn van en akkoord gaan met deze regeling om wederzijds de verwachtingen ten aanzien van onze service te beschermen en te stellen.


1. Algemeen

Afhankelijk van de beschikbaarheid van de voorraad. We proberen een nauwkeurige voorraad te handhaven op onze website, maar van tijd tot tijd kan er een voorraadafwijking zijn en zullen we niet in staat zijn om aan al uw artikelen te voldoen op het moment van aankoop. In dit geval zullen wij de beschikbare producten voor u vervullen en contact met u opnemen over de vraag of u liever wilt wachten met het herbevoorraden van het teruggestuurde artikel of dat u de voorkeur geeft aan het verwerken van een terugbetaling.


2. Verzendkosten

De verzendkosten worden tijdens het afrekenen berekend op basis van het gewicht, de afmetingen en de bestemming van de artikelen in de bestelling. De betaling voor de verzending wordt bij de aankoop afgehaald.

Deze prijs is de uiteindelijke prijs voor de verzendkosten voor de klant.


3. Retourneringen

3.1 Retournering als gevolg van herzien van aankoop

KBI Trucking accepteert terugzendingen vanwege het herzien van de aankoop, zolang een verzoek tot retournering binnen 30 dagen na ontvangst van het artikel door ons is ontvangen en in de originele verpakking, ongebruikt en in hervulbare staat, aan ons wordt geretourneerd.

Retourzendingen worden betaald op kosten van de klant en zijn verplicht om hun eigen verzending te regelen.


Zodra de retouren zijn ontvangen en geaccepteerd, zullen de terugbetalingen worden verwerkt om krediet op te slaan voor een toekomstige aankoop. We zullen u op de hoogte brengen zodra dit is voltooid via e-mail.


KBI Trucking zal de waarde van de geretourneerde goederen terugbetalen, maar zal de waarde van de betaalde verzendkosten NIET terugbetalen.


3.2 Teruggave Garantie

KBI Trucking honoreert alle geldige garantieclaims, mits een claim wordt ingediend binnen 90 dagen na ontvangst van de artikelen.

Klanten zijn verplicht om de retourzending vooraf te betalen, maar wij vergoeden u na een succesvolle garantieclaim.

Na ontvangst van de artikelen voor de garantieclaim kunt u verwachten dat KBI Trucking uw garantieclaim binnen 7 dagen zal behandelen.

Zodra de garantieclaim is bevestigd, ontvangt u de keuze van:

(a) terugbetaling van uw betalingsmethode

b) een terugbetaling in het winkelkrediet

c) een vervangend artikel dat naar u wordt verzonden (indien de voorraad strekt)


4. Leveringsvoorwaarden

4.1 Doorlooptijd in eigen land

Over het algemeen zijn binnenlandse zendingen 2 tot 7 dagen onderweg.


4.2 Transittijd Internationaal

Over het algemeen zijn bestellingen die internationaal worden verzonden, 4 tot 22 dagen onderweg. Dit is sterk afhankelijk van de gekozen koerier. Wij kunnen u een meer specifieke prijsopgave geven wanneer u uw koerier bij de kassa kiest.


4.3 Verzendingstijd

Bestellingen worden meestal binnen 2 werkdagen na betaling van de bestelling verzonden.

Ons magazijn werkt van maandag tot en met vrijdag tijdens de standaard kantooruren, met uitzondering van de nationale feestdagen, waarop het magazijn gesloten is. In deze gevallen nemen wij maatregelen om vertragingen in de verzending tot een minimum te beperken.


4.4 Wijziging van het afleveradres

Voor verzoeken tot wijziging van het afleveradres kunnen wij het adres op elk gewenst moment wijzigen voordat de bestelling wordt verzonden.


4.5 Postbusvervoer

KBI Trucking zal uitsluitend via de postdiensten naar postbusadressen verzenden. Wij kunnen geen koeriersdiensten aanbieden aan deze locaties.


4.6 Militaire adresverzending

We zijn in staat om naar militaire adressen te verzenden met behulp van USPS. Wij kunnen deze dienst niet aanbieden via koeriersdiensten.



4.7 Artikelen niet op voorraad

Als een artikel niet op voorraad is, zullen wij de voorradige artikelen onmiddellijk verzenden en de resterende artikelen zodra ze weer op voorraad zijn, opsturen.


4.8 Overschrijding Leveringstijd

Als de levertijd de voorspelde tijd heeft overschreden, neem dan contact met ons op zodat we een onderzoek kunnen instellen.


5. Volgen van meldingen

Bij verzending ontvangt de klant een trackinglink waarmee hij de voortgang van zijn verzending kan volgen op basis van de laatste updates die door de verzendprovider ter beschikking worden gesteld.


6. Beschadigde pakketten in transito

Als u merkt dat een pakket beschadigd is tijdens het transport, kunt u het pakket weigeren bij de koerier en contact opnemen met onze klantenservice. Als het pakket is afgeleverd zonder dat u aanwezig bent, neem dan contact op met de klantenservice met de volgende stappen.


7. Belastingen

7.1 Verkoopbelasting

Er is al omzetbelasting geheven op de prijs van de goederen zoals die op de website wordt weergegeven.


7.2 Invoerrechten en -belastingen

Invoerrechten en -belastingen voor internationale zendingen kunnen bij aankomst in het land van bestemming verschuldigd zijn. Dit verschilt per land, en KBI Trucking moedigt u aan om u bewust te zijn van deze mogelijke kosten voordat u een bestelling bij ons plaatst.

Als u weigert om rechten en belastingen te betalen bij aankomst in het land van bestemming, worden de goederen op kosten van de klant teruggestuurd naar KBI Trucking en ontvangt de klant de waarde van de betaalde goederen terug, verminderd met de kosten van de retourzending. De kosten van de eerste verzending worden niet terugbetaald.


8. Annuleringen

Als u van gedachten verandert voordat u uw bestelling heeft ontvangen, kunnen wij op elk moment annuleringen accepteren voordat de bestelling is verzonden. Als een bestelling al is verzonden, raadpleeg dan ons terugbetalingsbeleid.


9. Verzekering

Pakketten zijn verzekerd voor verlies en schade tot de waarde zoals aangegeven door de koerier.


9.1 Verwerking van beschadigde pakketten tijdens het transport

We zullen een terugbetaling of vervanging verwerken zodra de koerier zijn onderzoek naar de claim heeft afgerond.


9.2 Proces voor pakketverlies tijdens het transport

Wij zullen een terugbetaling of vervanging verwerken zodra de koerier een onderzoek heeft uitgevoerd en het pakket als verloren heeft beschouwd.


10. Klantenservice

Voor alle vragen van de klantenservice kunt u ons een e-mail sturen naar info@kbitruckingshop.com.